Основні правила керування автомобілем з легковим причепом
Все більше людей воліють купувати автопричепи замість того, щоб наймати вантажне таксі для перевезення невеликих вантажів. Але здійснюючи таку покупку, водії часто не беруть до уваги, що габарити машини і її маса збільшується в 1,5-2 рази. У зв'язку з цим з'являються деякі особливості в управлінні тандемом «автомобіль та причіп». По-перше, перед кожним виїздом необхідно перевіряти механічну цілісність фаркопа, а так само справність електророзетки і її коректну роботу. Наприклад, щоб замість сигналів повороту не включалися стоп-сигнали. Водієві забороняється експлуатація причепа при його несправності. Так як загальна маса автомобіля збільшується, то розганятися тепер доведеться довше. Гальмувати, втім, теж. Знижуйте швидкість завчасно, щоб скоротити гальмівний шлях. При різких розгонах або гальмуваннях можливий занос автопричепа. При різкому гальмуванні причіп може розвернутися перпендикулярно автомобіля-тягача - «скластися». Виправити це можна двома способами: або додати газ і витягнути причіп в лінію з тягачем (якщо ви рухаєтеся по вулиці чи трасі), або від'єднати автопричіп, розгорнути його і закріпити назад (на стоянках і у дворах це набагато простіше і швидше). Не рекомендується рух з автопричепом при поганих дорожніх умовах – снігопад, ожеледь, туман. При обгоні і перестроюванні слід врахувати, що неможливо в разі небезпеки швидко повернутися в правий ряд. Для виконання маневрів вам знадобитися більше часу і, звичайно ж, більше місця. На великій швидкості причіп буде розгойдуватися. Враховуйте цей факт при русі і, якщо причіп почало кидати з боку в бік – швидкість треба скидати. Але не різко, а плавно. Мати тягар потрібно по центру причепа і в обов'язковому порядку жорстко його закріплювати. При зміщенні вантажу вперед гірше працюють гальма, а при зміщенні до заднього борту є ризик вирвати фаркоп. На поворотах автопричіп буде притискати до узбіччя, так як радіус повороту у нього менше, ніж у тягача. Слід залишати запас до узбіччя – приблизно 1,5 метра. Враховуючи все вищевикладене, перший час краще їздити з причепом так, ніби ви за кермо сіли півроку тому. Швидкісним режимом при русі поза населених пунктів (не більше 90 км/год на автомагістралях і не більше 70 км/год, на інших дорогах) теж краще не нехтувати.
Інші статті